Edzés: Készülj a téli túrákra PDF Nyomtatás E-mail
Cikkek
Írta: Farkas Gyula   

A havas terepen való túrázáshoz leginkább állóképességre van szükséged, hiszen a hóban gyalogolva, beszakadni, kimászni onnan, kilométereken és sok száz méter szinteken keresztül embert próbáló feladat. Emelgetni a hágóvassal, hótalppal, síléccel felszerelt téli bakancsot, hátadon nehéz hátizsákkal caplatni a hegyek között... ehhez fel kell készülni.

 

Milyen edzésre van szükséged?

Állóképesség- és erőfejlesztésre. Javítani kell a keringési rendszered hatásfokán, azaz hatékonyabbá tesszük a gázcserét a tüdődben, javítjuk a szervezeted oxigénfelhasználó-képességét és megerősítjük a szívedet, hogy hatékonyan tudja keringetni a véredet. Megfelelő edzéssel javítjuk az izomzatod hajszálerezettségét, megnöveljük a tüdődben levő léghólyagocskák számát, ami már önmagában óriási javulást fog eredményezni az állóképességedben.

 

Mindezek mellé szükség van némi izomerősítésre is. A nehéz hátizsák cipeléséhez a gerinc melletti mélyizmokat, a vállakat kell elsősorban felgyúrnunk, hozzászoktatni a terheléshez. A sok gyalogláshoz pedig a lábakat kell hozzászoktatni.

 

Térdfájós vagy? Ezen is lehet javítani, ha némi koncentrált edzéssel megerősítjük a combizomzatot, azaz a térdhajlító és térdfeszítő izmokat. Ebben az esetben a térdszalagokról levesszük a terhelést és a combizmok segítik a térdízület munkáját.

 

Hamarosan kezdünk! Készülj, már írjuk a következő cikket!

Share